close× τηλ. 210 0000000
close×
ΕΣΠΑ
Ο πίνακας του Ελ Γκρέκο «Παιδί που φυσάει ένα αναμμένο δαυλί» θα εκτεθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τον Νοέμβριο, στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς.
Η «Αποψη του Ορους και της Μονής Σινά» και η «Βάπτιση του Χριστού» είναι οι δύο πίνακες που βρίσκονται στο επίκεντρο της έκθεσης «Ο Δ. Θεοτοκόπουλος μεταξύ Βενετίας και Ρώμης», που διοργανώνεται τον Νοέμβριο στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς



Πρόκειται για έναν μόνο πίνακα της έκθεσης «Ο Δ. Θεοτοκόπουλος μεταξύ Βενετίας και Ρώμης» που διοργανώνει το Μουσείο Μπενάκη, σε συνεργασία με το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης. Επίκεντρο της έκθεσης είναι δύο πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου (Γκρέκο) που εκτίθενται στο Μουσείου στο Ηράκλειο, τη «Βάπτιση του Χριστού», που ανήκει στον Δήμο Ηρακλείου και την «Αποψη του Ορους και της Μονής Σινά».

Στο πλαίσιο αφιερώματος για τα 400 χρόνια από τον θάνατο του Γκρέκο στο Κεντρικό Κτίριο του Μπενάκη, θα πραγματοποιηθεί η έκθεση «Ο φιλικός κύκλος του Γκρέκο στο Τολέδο». Στόχος της είναι να γίνουν γνωστοί και να τιμηθούν οι διανοούμενοι, συλλέκτες και παραγγελιοδότες που αποτελούσαν τον προσωπικό κύκλο του Γκρέκο στο Τολέδο. Στο πλαίσιο του αφιερώματος στον Γκρέκο, το Μπενάκη διοργανώνει τριήμερο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο για τον καλλιτέχνη και το έργο του.

Ωστόσο, το πρόγραμμα του Μουσείου Μπενάκη για το υπόλοιπο του 2014 περιλαμβάνει πάνω από δέκα προτάσεις -εκθέσεις και σειρά ημερίδων και αφιερωμάτων- με σύνθεση και εύρος που περνά από το αφιέρωμα στον Ελ Γκρέκο, τη μεγάλη έκθεση για τον Θεόδωρο Ράλλη, εκθέσεις για τη δημόσια τέχνη και τη σύγχρονη τέχνη στην εποχή της κρίσης, τη μόδα και βέβαια την αρχιτεκτονική. Μια ιδιαίτερη πρόταση αποτελεί η έκθεση του Γιάννη Ψυχοπαίδη με βασική θεματική τον Λόρδο Βύρωνα που φέτος συμπληρώνονται 150 χρόνια από τον θάνατό του. Η έκθεση «Ο Βύρωνας στην Κεφαλονιά» περιλαμβάνει περίπου 50 ακουαρέλες, τρεις μεγάλες ξυλογραφίες και ένα γλυπτό, όλα από την προσωπική συλλογή του καλλιτέχνη. Επίσης μια διαφορετική «πινελιά» στο πρόγραμμα δίνει η έκθεση «Δεκέμβρης του ΄44», που οργανώνεται με τη συμπλήρωση 70 χρόνων από τα Δεκεμβριανά του 1944. Στην έκθεση παρουσιάζεται η περίοδος από την Απελευθέρωση έως τη Βάρκιζα με «κορυφαία στιγμή» τη Μάχη της Αθήνας.


Εργο του Γιάννη Ψυχοπαίδη, από την έκθεση που είναι αφιερωμένη στα 150 χρόνια από τον θάνατο του Λόρδου Βύρωνα

Θεόδωρος Ράλλης

Στόχος της έκθεσης «Θεόδωρος Ράλλης: Με το βλέμμα στην Ανατολή» στο Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης είναι η ανάδειξη του έργου του καλλιτέχνη μέσα από επιλεγμένους πίνακες καθώς και αυτοπροσωπογραφίες, έγγραφα που σχετίζονται με τη φοίτησή του στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού, επιστολές και φωτογραφίες του εργαστηρίου του. H έκθεση «destefashioncollection» που άνοιξε για το κοινό τον Μάιο συνεχίζεται, σηματοδοτώντας τη δεύτερη συνεργασία μεταξύ του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ και του Μουσείου. Το «destefashioncollection» είναι ένα εν εξελίξει πρότζεκτ το οποίο διερευνά τα όρια ανάμεσα στην τέχνη και στον κόσμο της μόδας.

 

«ΠΡΟΜΑΧΩΝΕΣ», «ΑΝΑΞΙΜΑΝΔΡΟΣ» ΚΑΙ «MORE OR LESS»
Το έργο «Προμαχώνες» (φωτογραφία) της Βένιας Δημητρακοπούλου είναι μια μνημειακής κλίμακας γλυπτική εγκατάσταση κατασκευασμένη από σίδερο. Το έργο αναφέρεται σε μια οιονεί κατάσταση σύγκρουσης, στην κατάσταση επιφυλακής επί των επάλξεων, στην Αντίσταση. Το μουσείο, με μια «πειραγμένη» χρήση του εκθεσιακού του μηχανισμού, παρουσιάζει ένα τυχαίο αρχείο των θραυσμάτων της τεχνικής και ταυτόχρονα γίνεται το ίδιο κομμάτι του τεχνικού πολιτισμού, μέσα στην ερείπωσή του, στην έκθεση «Ο Αναξίμανδρος στη Φουκουσίμα» του Ζήση Κοτιώνη.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης της Αθήνας: Like New εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε και, κατά προέκταση, χαρακτηρίζουμε υλικά αντικείμενα ποικίλης μορφής, τα οποία συναντάμε τυχαία ή επιλέγουμε να μας περιβάλλουν. Οι έξι εικαστικοί που συμμετέχουν στην έκθεση παρουσιάζουν έργα, τα οποία εμπεριέχουν στοιχεία που μας είναι γνώριμα από καλλιτεχνικά ρεύματα που καθιερώθηκαν στις αρχές του 20ού αιώνα, όπως, για παράδειγμα, ο κυβισμός, ο σουρεαλισμός και η αφηρημένη τέχνη, αλλά και από παλιότερους ζωγραφικούς τρόπους, όπως είναι η αγιογραφία. H έκθεση «More or Less» εξετάζει τη φύση του έργου των έξι εικαστικών, επιδιώκοντας να αναδείξει τα κοινά χαρακτηριστικά τους.