Προ των πυλών βρίσκεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα εφαρμοστεί αρχικά σε 11 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, με το Ολυμπιείο να κάνει την αρχή τον Μάιο και από 1η Ιουνίου να ακολουθούν οι υπόλοιποι χώροι, δηλαδή Ακρόπολη και κλιτύες, Αρχαία Αγορά, Ρωμαϊκή Αγορά, Βιβλιοθήκη Αδριανού, Κεραμεικός, Λύκειο Αριστοτέλους, Κνωσός, Αρχαιολογικός Χώρος και Μουσείο Αρχαίας Μεσσήνης, Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου.
«Τα χρονοδιαγράμματα που δόθηκαν από την ανάδοχο εταιρεία μετά την υπογραφή της σύμβασης την 1η Φεβρουαρίου είναι πολύ συγκεκριμένα. Η μελέτη εφαρμογής ήταν για ένα μήνα και παραδόθηκε σε έναν μήνα από τον ανάδοχο, ενώ τώρα είμαστε στο τρίμηνο της υλοποίησης που τελειώνει την 1η Μαΐου. Μετά υπάρχει ένας μήνας για πιλοτική λειτουργία κι έχουμε σκεφτεί να γίνει στο Ολυμπιείο γιατί έχει καλύτερες υποδομές και είναι πιο ελέγξιμος, ενώ τον Ιούνιο ξεκινά η παραγωγική λειτουργία σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους που έχουν προβλεφθεί. Δεν έχουμε χάσει μέρα μέχρι στιγμής. Ευχόμαστε να πάνε όλα σύμφωνα με το πρόγραμμα».
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, τα παραπάνω ανέφερε προς τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου(ΚΑΣ) η πρόεδρος του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ), Αθηνά Χατζηπέτρου κατά τη σημερινή συζήτηση του θέματος «έγκριση ή μη, χωροθέτησης ακυρωτικών μηχανημάτων στους αρχαιολογικούς χώρους της Ακρόπολης Αθηνών (κύρια είσοδος και είσοδος νοτίου κλιτύος), του Ολυμπιείου και της Κνωσού, στο πλαίσιο του έργου ‘Αναδιοργάνωση και εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων'».
Τα μέλη του ΚΑΣ έδωσαν ομόφωνα το «πράσινο φως» στην παραπάνω χωροθέτηση, αφού άκουσαν την εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων (ΔΙΠΚΑ), τους όρους που διαμορφώθηκαν μεταξύ ΔΙΠΚΑ και Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, καθώς και τις διευκρινίσεις της κ. Χατζηπέτρου, των εκπροσώπων της αναδόχου εταιρείας (COSMOTE) και των υπολοίπων παρισταμένων στις ερωτήσεις που τους απηύθυναν. Όπως για παράδειγμα, αν είναι απαραίτητη η τοποθέτηση στεγάστρου πάνω από τα μηχανήματα (που μένει να διερευνηθεί), τι γίνεται σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης (θα υπάρχει κομβίο που θα χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις πυρκαγιάς, σεισμού κλπ., απελευθερώνοντας τα «πτερύγια» των τουρνικέ), γιατί είναι απαραίτητη η τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων μεταξύ τουρνικέ και περιφράξεων αρχαιολογικών χώρων (για να αποφευχθεί η παράπλευρη διέλευση), γιατί δεν αξιοποιούνται τα παλιά ακυρωτικά μηχανήματα (διότι μπορεί να προκύπτουν προβλήματα ασυμβατότητας) και πολλά ακόμα.
Επιπλέον, στη συνεδρίαση τονίστηκε ότι θα υπάρχει δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίων από το Ίντερνετ, «κάτι που θα αλλάξει πάρα πολύ τις ροές στα ταμεία», οι έχοντες ελευθέρας για επαγγελματικούς λόγους, π.χ. αρχαιολόγοι, θα πιστοποιούνται στο ΤΑΠΑ και θα εκδίδουν το εισιτήριό τους δωρεάν, ενώ οι πολίτες που δικαιούνται εκπτωτικής εισόδου θα μπορούν να εκδίδουν το εισιτήριό τους μόνο στα ταμεία. Επίσης, με τη συλλογή πολύτιμων πληροφοριών που θα παρέχει το σύστημα, θα μπορούν να συνάγονται συμπεράσματα για την επισκεψιμότητα αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, για τις «κόκκινες ζώνες» μέσα στην ημέρα, ώστε να αποφεύγονται οι ουρές στα ταμεία και πολλά ακόμη.
Σημειώνεται ότι τουρνικέ θα τοποθετηθούν στην Ακρόπολη, στο Ολυμπιείο, στην Κνωσό και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, ενώ στους υπόλοιπους χώρους τα ακυρωτικά μηχανήματα θα είναι φορητά. Δωρητές του παραπάνω έργου (χρηματοδότηση σε προϊόν ύψους 1,2 εκατ. ευρώ) είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και η Εθνική Τράπεζα ΕΤΕ +1,23% Ελλάδος.
Πηγή: euro2day.gr